söndag, februari 17, 2008

Myskväll

Tog ut Rocco på skogpromenad tidigare idag. Det var en dålig idé.

Jonas var iväg några timmar på dagen för att hjälpa en vän med nåt och mamma ringde och frågade om jag ville promenera. "Bra plan" tänkte jag, länge sen jag såg henne och Rocco skulle också bli glad över lite motion.
Visade sig att hundjäveln inte lyder mig alls. Trots att han bott hos mig sen han var en liten hundspoling, så är bara husse Jonas hans chef. Okej, han kunde vara lös och följde efter oss, men när två främlingar kom gående rusade han fram och hoppade upp på dom med leriga tassar, utan att bry sig om när jag skrek högt och respektingivande (enligt mig iallafall, det lät antagligen mest hysteriskt).
Som tur var så skrattade främlingarna bara och jag kopplade Rocco och skyndade mig därifrån.
Inte nog med det, senare på hemvägen så gick vi i lera och då skulle byrackan såklart dra så att jag halkar och blir helt lerig och skitig från topp till tå. ARRGGHH!
Skulle vara skönt om man kunde krympa honom. Behändigt om inte annat.


Bilderna är tagna med mobilkamera, dålig kvalitää:





Nu ska vi snart glo på Crybaby, nostalgi!





Inga kommentarer: