måndag, april 27, 2009

Hallojski. Helgen var mycket jobb, lite sömn, mycket sol och mycket alkohol.

I fredags var vi först i Jakobsberg och sen ut på stan. Jag dundrade hem nångång vid ett och somnade runt 3. Upp på morgonen och åka till jobbet, där vi hängde på Björnö och tog det rätt så lugnt.
Efter jobbet åkte jag ut till sollentuna (rättning: sundbyberg) där vi grillade lite, drack lite och hamnade tillslut ute i hussbbyy (rättning: akalla.) Lite sömn igen och upp och hoppa på morgonen.

Dagen efter (igår) var tanken att vi skulle på en studentskiva som jag hade lovat att gå på i två veckor. Vi kom till Orminge, hämtade biljetterna (efter lite lek med massa grodor som hängde vid sarvträsk), satte oss på bussen till slussen, där jag började må mer och mer skit och satt med en spypåse framför ansiktet och kände mig helt skakig. Bytte buss i Henriksdal och åkte tillbaka hem för att sova. :( Jag är inte så hardcore på gamla dar.

I veckan var det mys ute på gården några timmar innan jobbet med sol, mjausen och en bok:

I lördags vid björnö, tog den här bilden och skickade den i ett mms till Jonas,
"Det är så jobbigt att jobba. Puss":

Han svarade med den här bilden i ett mms,
"Det är så jobbigt att vara ledig.":



God grillmat, men det blev rätt kyligt när solen gick ner:



Lek med grodor i Orminge, grodan på mittenbilden (till höger) bajsade Jonas i handen när han försökte rädda den från att hoppa mitt på vägen (man ser lite av fläcken). Otacksam.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättekonstigt.. jag har varken varit i sollentuna eller husby i lördags..Hmm..va du där eller? jag höll mest till i sumpan och akalla och antar att det är du som varit ute och cyklat eller så har jag varit helt lost med minnesluckor..;p /Din Janne Långben..

Mini sa...

hahahah! ni är så trasiga! Tattare!!!

<3<3<3

zum sa...

hahahaha. sollentuna/sundbyberg. husby/akalla, vad är skillnaden? :D

Jaja, får väl rätta då. Glömde. Jag tror ju att jakobsberg heter jakalla liksom. :(