måndag, augusti 17, 2009

Okej.

För ca en timme sen så började Tindra hulka och spy ut flera högar med kattmat (sjukt mycket). Jag gick fram till henne och strök henne över ryggen och försökte låta lite lugnande medans jag tänkte på hur jag skulle torka upp (känns sjukt ofräsht med trasa, om man inte slänger den efter, så jag bestämde mig för toalettpapper).

När jag gått för att hämta toalettpappret och närmat mig en av högarna så ser jag något långt och vitt i högen, gick närmre för att kolla vad det var när hela det vita börjar kravla och åla sig och alltså, ja. Fyfan. Det var det sjukaste jag sett.

Fick panik och började gå runt i lägenheten och tänkte först att jag skulle låta den vara (tänkte att den kanske skulle självdö om den var utanför magen), men sen började den kravla sig bort från spyan i riktning mot tvbänken och då sprang jag till hallen och satte på mig vinterhandskar och tog en massa påsar och trädde dom på händerna och gick mot högen och typ "skopade" medans jag tittade bort och hivade ner det jag skopat in i en annan påse och hoppades att hela masken kom med. Vilket den som TUR var gjorde. Sen sprang jag ut till soprummet och slängde den där.

Det här kanske är anledningen till att Tindra har morrat när man klappar henne för mycket på magen. Hon spinner när man gosar överallt förutom just där, men jag trodde att det var någon komplikation efter steriliseringen eller graviditeten för det var efter det som hon började morra då. Stackars.

Så snart ska jag åka och köpa avmaskning.
Avmaskade Tindra sist för typ 1,5 år sen. :/ Avmaskade Puma förra veckan, men det var för att jag tyckte att hon såg så smal ut och tänkte att det kunde vara mask.

Fast jag trodde att mask i magen innebar att dom kanske hade en eller några små larver i magen. INTE ett jävla Arkiv-X monster. AAAAAAAAAH. Ryser bara jag tänker på det. Känns som att jag har en i halsen.. typ stor klump som jag inte kan svälja.

Nu måste jag skynda och köpa avmaskning innan hon kanske spyr upp fler monster. :'(((



Monstret.
Fast den var mycket, mycket vidrigare när den kravlade runt och rörde sig. Inte stilla som på den här bilden.

5 kommentarer:

Mini sa...

s så extremt vidrig. får typ kväljningar bara att se på de och det faktum att det levde! ILLA!
Snusk Tindra

zum sa...

:(( jaa, sjukt vidrig. Men det är inte Tindras fel!! hon såg lika rädd ut för masken som jag när den kom upp. ;(

Mini sa...

Haha! kan jag förstå!!!

cathyy sa...

alltså.. :( :( :( jag kräks. att du hann fota också. jävla monstermask. mår dåligt nu. duktig du var som städade upp, skulle aldrig klarat av det.

zum sa...

Det tog ett bra tag innan jag samlade mod till mig. ;( det var när den började kravla bort från högen jag fick panik och satte igång. :(( den var viiidrig.