söndag, maj 16, 2010

Igår vaknade jag upp, lite småsliten, och ville vara hemma och dega. Jonas ville ut och hitta på något. Jag föreslog picknick i Nyckelviken, men så kom han på förslaget att åka till Eskilstuna och gå på zoo. Jag älskar djurparker så vi drog direkt.

Min mobilkamera suger har jag insett. Funderar på att lägga lite mer pengar på en vettig kamera, men det får bli ett senare projekt..


Djuren verkade glada över den första, riktiga, sommardagen:


Förutom mitt favoritdjur, den röda (lilla) pandan. Hon låg inne och hade flunsan:

Förhoppningsvis så kan det komma små pandaungar i framtiden!


Jag tror att jag råkade skrämma slag på en liten korre. Den skakade i kroppen när jag gick därifrån. :(

Papperskorgarna var lite fina:

Såg inga vita tigrar, men vita kängurur som man fick gå in till!

2 kommentarer:

zash sa...

Ser galet nice ut.
Är det en puma som smyger där uppe förresten? Creeejzy.

Var det bättre än kålmårdzen?

zum sa...

puman var i hunting mode på sin kompis!

det var lite mindre än kolmården, men djuren var mycket piggare. Tror att solen gjorde att dom blev glada.. tufft att man fick gå in till kängururna också.