måndag, juni 28, 2010

Den här blogggen är egentligen rätt ytlig och jag skriver inte om någonting riktigt.. men just nu har jag lust att skriva av mig iallafall..

Fyllde ju 25 igår och har lite ålderskris.

Det är sinnessjukt stressigt att bli vuxen. Jag är nog extra vek eller något.. men känner att jag alldeles för lätt tappar orken. Jobb, plugg, räkningar, materiella ting som ska införskaffas, fixas, donas.. blöh.
Nästan så att jag går in i väggen fast jag knappt gör någonting. Inte jämfört med andra som bollar femton saker samtidigt.
Kan känna mig tung i kroppen och ha svårt att röra mig när det blir för mycket på en gång, som att allt bara lägger av.

Jag vill ha sommarlov! Weep.

7 kommentarer:

Mini sa...

Du är bara stressad, inte gammal :) Du behöver lite paus bara ^^ Kanske är less? ;O

zum sa...

nja, har rätt svårt för stress och press bara.. men det är chillers.

Din vise världsvane brodir sa...

MEN! Har jag inte lärt dig någonting? Det enda du behöver betala är hyra och mat. PUNKT. Du behöver inte ha 13000kr i räkningar varje månad.

Skapa inte problem som inte finns. Prioritera om bara.

Plugga lite, jobba lite. Lev livet istället för att stressa och hitta nya stressmoment.

FEEEESTPEPP!

zum sa...

Haha, det är sant.. men det känns ju som att allt måste bli bättre och flashigare ju äldre man blir.. typ blivit fett materialist.. egentligen ska man fan köra pundarkvarten med madrass på golvet och bara chilla.. då var tiderna som bäst. :D

brorsan sa...

Ni har en fin lägenhet redan! Och ni kan få en finare, självklart. Ni kan köpa grejer, men det behöver inte gå så himla fort, och ni kan hitta billiga flashiga grejer. Spendera med måtta (:

Serrrrri nu, man behöver fan typ ingenting, bara man har folk man tycker om. Varför göra det mer komplicerat än vad det är? Klart att man vill ha fina grejer, jag också, jag köper fina grejer, haha. Men jag stressar upp mig när jag inte när jag inte har råd (typ alltid. Ni kan ju köra några spenderapengarpåsaker-månader och några nulevervibaralivetmånader, typ. Eller nåt. Hah. Blir bara orolig jueeeh, du ska inte behöva må dåligt i onödan..

zum sa...

Du har fett vettiga saker att säga. <3 det stämmer, allt behöver inte gå direkt.. om man ska hålla på såhär så kommer man typ stressa tills man får barn och sen stressa mer. :p får leva i nuet mer!

jezzie1986 sa...

Fy fyller 25 i Januari börjar stressa upp mig för de:((
Men vuxen måste man väl oxå bli. Får googla på om man hittar sådana piller pippi långströmp äter så hon aldrig ska bli vuxen:)) Ha de gött