torsdag, april 07, 2011

Tjoflöjt!

Har rätt grov rls (restless legs syndrome). Har haft det sen jag var runt 11, och har blivit lite värre med åren. Har pratat med läkaren om det och fick först imovane (insomningstabletter) som jag åt väldigt sällan, bara när jag inte fått ordentligt med sömn på flera nätter. Efter någon månad så tyckte han att det räckte och föreslog att jag skulle testa en, ganska ny, medicin mot parkinsons som har visat sig fungera mot rls också. Kände mig väldigt skeptisk mot det eftersom jag vet att rls är besläktat med parkinsons och inte direkt vet vad det kan ha för effekt i framtiden om man mixtrar med dopaminet lite hursomhelst. Iallafall, har kört på träning, kalla bad, osv för att försöka mildra mina symptom istället.

Idag kollade jag dock upp lite biverkningar på rls-medicinen:

* Starkt behov att bete sig på ett ovanligt sätt.
* Spelberoende.
* Hypersexualitet.
* Tvångsmässigt köpbeteende.
* Hicka.
* Crossdressing (från en amerikansk sida).

Och lite paranoia, hallucinationer och onormal verklighetsuppfattning. Bland annat.

Hahahaha. Den bästa är ju första punkten. :D Crossdressing känns ju lite random också.

3 kommentarer:

Mini sa...

Hahaha! fett random! Spelberoende? varför?? hahah!

cathy sa...

hahaha. den första var bäst. retardtabletten.

Anonym sa...

Dessa tider,dessa tider, det tycks finnas tabletter mot allt dock medför användandet av dessa en massa obehagliga biverkningar som du påpekade! Jag "lider" av denna sk sjukdom men då jag uppsökte en läkare för länge sedan( det var tider det ty då var inte läkarna tablettfrälsta) ordinerades enkla hemmaövningar!Komsikomsi till mor din!
Skickar anonymt,tycks vara enklast hehe!