tisdag, februari 14, 2012

Jag håller just nu på att bleka mitt hår. Vill absolut inte ha det superljust som förut, utan någonting nämre min naturliga hårfärg (som jag inte har sett på år och dagar, men verkar råttfärgad om man utgår från min utväxt) fast lite uppslingat.

Tyvärr så har ju alla mina mörka färgningar fört med sig att mitt hår är fullt av en massa röda pigment så innan jag har nått mitt mål så kommer det se orange/rött ut. Tillsammans med min tandställning som tandläkaren är i full fart med att sätta i så kommer det bli skitsnyggt.

Funderar på att investera i ett par kraftiga, runda glasögon med svarta bågar och ett dussin färgglada hängslen för att fullända min nya stil.

Ginger med tandställning. Tjoho!


Första bilden är på det svarta som jag hade i somras, och den andra bilden tog jag för några dagar sen:

Några varianter på hårfärgen som jag tänker mig. Lite mer åt det mörkt askblonda hållet. Fint!

Det superljusa som jag inte vill gå tillbaka till.


4 kommentarer:

Mini sa...

haha! kommer vi matcha.. eller iaf när mitt är urtvättat. Då blir de orange i ljuset ><

Maaret sa...

Vilken underbar kombination....du kommer att förgylla allas tillvaro mitt i vintermörker! Tillsammans med Zaminys röd,rödare nyans blir ni oslagbara!

Maaret sa...

Förresten ett färgförslag; Scandinavia blond nr 811 av Schwarzkopf, Resultatet blir hur naturligt som helst...Lycka till min kära dotter!

zum sa...

haha.. zaminy, du slipper ju iallafall tågräls. :p

okej, mamma, tack för tipset!