lördag, februari 09, 2008

pensionärsfasen

Det känns som att man såhär vid 22 års ålder har snubblat in i en pensionärsfas. Riktigt illa.

Är extremt trött och lättirriterad. Tror att det mest handlar om stress. Mina prestationer det här halvåret bestämmer hur min framtid kommer se ut. Sista halvåret på folkhögskolan, och det är helt beroende på mitt omdöme om jag sen kommer komma in på socionomlinjen.
Det, plus jobbet, gör en lite mindre lycklig. Jag hatar stress. Och rutiner.

När helgen äntligen kommer så känner man sig så slut att det känns mycket mer värt att bara dega och sova än att supa till och ha kul. Klart att det fortfarande händer, men snarare 2-3 gånger i månaden istället för i veckan ;/.

Den här helgen är rätt söt. Igår kollade vi på film och käkade sylt (choklad, nötter och popcorn), och idag har vi precis kommit hem från en lång skogspromenad (den vanliga nere vid ängen), totalt o-bakis och vi funderar tillochmed på att kolla på melodifestivalen ikväll (:OO!!).

När sommaren kommer så blir man förhoppningsvis ung igen.



Fotat med mobilkamera, sugig kvaliteeeet.


2 kommentarer:

Anonym sa...

vikken fin jacka han har köpt! är den ny? :D

zum sa...

Nee.. den har han haft länge.. men bara inte använt. konstigt nog :o