torsdag, maj 21, 2009

Tjenahejsan.

Jonas har en vän som heter Jens (som rimmar på..?) som bor i Dalarna och egentligen också är målare men arbetslös just nu. Han har en son på 2 år och behöver jobb, så Jonas har presenterat honom för sin chef så antagligen kommer han få jobb på firman här på Värmdö. Det betyder att Jens kommer bo hos oss i veckorna (efter att vi flyttat till tvåan) och åka hem på helgerna, tills han har hittat ett eget boende för sig själv, sin kid och fruga. Igår träffade jag den dära Jens för första gången och vi tog några pils.


Jens är den som är inringad i rött. Jonas pekar och pratar med folk som inte finns nu igen.

Nu till lite viktigare saker. I morse var mitt hår rakt, platttångat, glansigt och fint. Sen gick vi ner till simhallen och badade. Jag lät det självtorka rakt uppochner (utan att sätta upp i tofs eller något) och hoppades på att det skulle bli någorlunda rakt. Nu ser jag tyvärr ut som ett troll. Måste koppla i plattisen igen. Varför kan inte jag ha lika ariskt och rakt hår som mor min? :(

Troll.

5 kommentarer:

Mini sa...

Det var ju skitfint när det var sådär ju! Asfint! :D

Mini sa...

juste, Jens rimmar på Flens :)

zum sa...

nej, ser ut som en damn hippie! ;)

Det rimmar på mens också...

Zanna sa...

hahaha ååh zumay det är ju jättefint!

zum sa...

tack zanna. :)) men jag tycker det är fuuuult. MÅSTEKONTROLLERAHÅRET, FÅRINTELEVASITTEGETLIV. SIGHAJL.