söndag, juni 14, 2009

Tjoobräää!

En söndag som söndagar ska vara. Trött och med chips och godis i tassarna.

I onsdags så fyllde Sun år och jag hade tagit på mig att baka cupcakes. I mitt huvud var det rosa, gröna, lila fina cupcakes med virvel och strössel och hela faderullan.
Först hade jag i för mycket frysta bär så hela smeten åkte ur formerna och ut över hela plåten, sen så hade jag i chokladmuffinsen alldeles för länge så det rök ur ugnen.. efter det skulle jag dekorera, och det blev bara kladd och glasyr överallt och jag kunde inte sluta garva för att allt vart så misslyckat och jag var så dåålig.

Glasyren smakade skit också (bara vanlig pepparkaksglasyr) och till muffins ska man ha en annan sorts glasyr läste jag i efterhand.. så jag skippade att glasyra de flesta. Mycket också pga av att dom första blev så fula. :D


Haha, chokladen med en vit "fläck" i. :D Vad tänkte jag egentligen..




Vi var i Borlänge i helgen, för det skulle komma förbi en besiktningsgubbe till Jonas lägenhet och så fyllde hans kusin 30. Dagen innan 30årsdagen så drack vi lite öl hos kusinen. Först kom det in en gravid tjej, och sen en med en nyfödd beebis... Det dröjde inte länge förrän alla började fråga oss om när vi ska skaffa oss en liten... -panikattack-


En bebis utanför och i mage.


Det har regnat konstant under hela helgen där uppe. Inte ett uppehåll. Stööört.



Jag har tröttnat på att vara blond nu. Känner mig som en pimpåkk. Ska färga det snart, den här färgen tänkte jag:

3 kommentarer:

Mini sa...

Men dom rosa muffinsarna vart ju söta:) Det är ju utsidan som räknas.. eller nåt... ;O

bajs väder här med. Hoppas det blir finare n'sta vecka så att man kan sooooolaaaa! :D

cathy sa...

den rosa var sjukt fin ju! var snäll mot håret bara. :( pinpåkkk är också bra.

zum sa...

Mmm.. ska försöka. ;(( hatar mitt hår just nu. Buuuhuu. Ska börja sota ögonen och bli rokkkker.