onsdag, augusti 26, 2009

Baaaajjjjsss. Fick hem ett brev från csn att jag måste betala 3000 kr innan den 31 augusti, annars går det till kronofogden! Whaaaatttt..?!

Sprang till mor idag (har ingen telefon med cash, fattiglappers) och ringde upp dom och dom sa att dom hade skickat massa brev hela våren till "skyttevägen blabla" och att det var mitt fel om jag inte hade meddelat dom om flytt.

Jaha, tänkte jag, men då kan man väl ordna upp med en avbetalningsplan? Men icke. Eftersom dom inte är ett normalt företag utan styrs av andra blabla så kan dom inte göra upp avbetalningsplaner sådär (jag förstod mindre än det jag försöker förklara).
Det enda jag kan göra är att maila (vilket jag gjort nu) och ansöka om en "förminskning av årsbelopp och delbetalning", och hur det kommer att gå har jag ingen aning om. Bajjjskorvsskit också.

Jag som verkligen ansträngt mig på alla sätt för att aldrig få skulder. :'(


Uhh.

Till någonting trevligare, ponnyn har läkt nu! Hon blev ju rosa iallafall och inte hel-lila som jag trodde. :) Wii.

Ska som sagt göra fler saker och lite bakrund på den, men är faktiskt helt okej nöjd just nu.
(Lite glansig bild men jaajaa)

2 kommentarer:

Mini sa...

kronofogden kan ta sig i röven! :( Hoppas de löser sig iaf. :)

zum sa...

det hoppas jag med. ://