måndag, september 21, 2009

Tjobedo. Jag känner mig lite småkrasslig, kanske någon flunsa på gång som inte riktigt brutit ut??!=1 aaah.


I torsdags var jag, Zanna och mamma hemma hos mig och gjorde dinosaurietårta till Zashays födelsedag. Det blev en otroligt snygg stegosaurus:

På lördagsmorgonen kidnappade vi Zashay och stoppade in honom i en vit minibuss och så bar det iväg. Han fick ha ögonbindel hela vägen:


Sen efter ca 2 timmar utan syn så tog vi av ögonbindeln precis innan vi åkte in på Kolmårdens safaripark!
(Jag hann ta några kassa bilder innan min mobil la av, smart att inte ladda batteriet innan.)
Där såg vi bl.a giraffer, gnuer, zebror, björnar:



Och framförallt! LEJON! Precis bredvid bilen låg dom och solade! Jag fick ont i magen, så gryyymt.


Efter det så gick vi på delfinshow. Jag lyckades inte ta en enda bild på när dom hoppade. :((
Jag blev otroligt bitter och avundsjuk på delfintränarna.

Sen la min mobil av. Här är lite bilder som Zanna tog. Kunde inte få upp dom på paint utan printscreenade in dom och förminskade. :P


Den stora gorillan såg jätteledsen och sur ut på oss. :( Gorillorna hade mycket mindre utrymme än de flesta av dom andra djuren, inte okej.

Medans vi var på Kolmården så var några av Zashays vänner hemma hos mor och förberedde för överraskningsfest. Jag fick jätteont i huvudet senare på kvällen och tvingade med Jonas hem för att sova, mådde jättedåligt. Det blev bättre igår på morgonen, men under dagen så kom det tillbaka igen.
Igår träffade jag Jessicas (Jonas syster) nykomling. Jättesöt, men hon gör sjukt roliga miner. Youtube-baby!

6 kommentarer:

cath sa...

mäkta fin tårta.

cathigendåtjatmaja sa...

ps. jag har typ också flunsan!!1 men när man ringer doktorn så säger de att de skiter i alla med gamla vanliga flunsan och bara bryr sig om de med den nya tuffa. pfft.

zum sa...

ja, jag tyckte också att den var fin. Fast den påminde en del om en sköldpadda. :D hur vet du att du inte har den nya flunsan då? ;P

cath sa...

för att de sa det! har typ inte ens gamla vanliga flunsan men allt blir ju tusen gånger värre när man har astma. :( sucks at life

Mini sa...

orkar inte skicka alla bilder en efter en på hotmail, har lagt upp några på facebook och lite på bdb. Har du bilderna som zanna tog? ;O vill se dom!

z sa...

Det var supernice! Danke!