måndag, mars 01, 2010

Jaapps.

Igår var jag då och utnyttjade min julklapp av Jonas, hänga med delfiner på kolmården. Vaknade tidigt på morgonen av att jag mådde illa, och spydde en massa. Tänkte först boka om delfinträffen, fast det visade sig att det inte gick. Så jag åt ipren istället, innan vi drog hemifrån.

Väl där så träffade vi först upp gruppen och fick lära oss om delfiner, samtidigt som man kunde se dom genom glaset. Sen fick vi se en delfinshow. När den var slut så var det dags för oss att sätta på oss våtdräkterna, som verkligen var supersnygga. Funderar på att köpa en att ha till vardags.

Efter det så gick vi ner mot "lagunen". Där visade dom oss runt, pratade om delfinskötsel och liknande. Sen var det dags att klappa delfinerna. Det gjorde vi från bassängkanten. Fick även pussas med dom, och jag blev kär.
Efter det så förflyttade vi oss lite och de pratade om hur man tränar delfinerna för att de ska kunna göra konster, vilket var lite beklämmande, och jag hade några frågor som jag inte ställde eftersom jag inte ville pajja stämningen. Tränarna verkade iallafall vara väldigt fästa vid sina fina, fängslade djur.
(Problemet med djurparker är ju att man är emot hela konceptet, samtidigt som man vill se djuren och sponsrar parkerna... dubbelmoral.)

(Jaja, tillbaka till ämnet.) Efter prat/klapp/träningssnack/konster så var det dags för snorkling. Då fick vi inte röra vid delfinerna längre, men det hindrade inte dom från att komma fram till oss. En delfin kom nos till nos på mig med en boll i munnen och började "delfintjattra". Den var kanske en decimeter ifrån och fick mig att börja skratta, vilket gjorde att jag fick en kallsup och blev ännu mer orolig i magen.. men det gjorde ingenting.

De tog bilder där som vi kommer att få hemskickade. Tills dess så kan jag visa några suddiga/mindre suddiga som Jonas tog med mobilen (har ritat en pil mot mig på dom bilder som är väldigt suddiga):


Alltså, pose?! Jag stod och väntade på att få klappa delfinen och var helt fokuserad på det. Freak:



Klapp, klapp:



Träningssnack och delfinerna visade upp lite trikkx:





Nu är jag sjukt taggad på att simma med delfiner i det fria. Håller på att googla runt och kollar på det. Iallafall att få se dom i det fria hade vart sjukt najs!


6 kommentarer:

Mini sa...

fan vad najs fan vad najs fan vad najs!!!! :D:D Var det som du hade trott att det skulle vara ?:)

zum sa...

det var sjuukt najs.. :D gjorde mig frisk från magsjukan! det var typ som jag trodde att det skulle vara, fast jag trodde ju att man skulle kunna få klappa dom i vattnet. ;p men det var soft som fan iaf. :D

zum sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
zum sa...

dramatiskt. "kommentaren borttagen". Bara jag som gjorde dubbelkommentar ju.

catssss sa...

hahah. tänkte också på kommentaren. superwow. men du kräktes väl inte där? ;o lägg upp alla andra bilder när dom kommer!

zum sa...

ne, jag lyckades hålla mig från att spy som tur var.. :))