tisdag, mars 02, 2010

Nu har jag vart en duktig mjaumatte.

Både Tindra och Puma är riktigt spinkiga, och även om jag preparerar deras "MJAU"burkar med olja, eller bjuder på mumsig kitekat-torrfoder så ser dom fortfarande ut som benrangel (speciellt Puma). Anledningen är väl att dom rynkar på näsan åt kitekaten och blir äcklade av oljan (tar en tugga och tvättar sig om nosen i en timme för att få bort den).

Så jag gick in på djuraffären och frågade dom om vilken av deras "royal canin"-mat som får smala, aktiva kattmjaus att lägga på sig.
Efter det så gick jag in på apoteket och köpte en ny dos av avmaskning.
Innan allt detta så betalade jag deras försäkring för iår.

Är det illa att jag känner mig som en riktigt seriös matte? Får mig att undra hur oseriös jag är egentligen. ;(

Inlägg: Nu väger Tindra 3,3 kg och Puma 3 kg. Får se om det blivit någon förändring om en månad.
Inlägg2: Har precis googlat lite. Där står det att normalvikten för en vuxen katthona ligger mellan 3 -4 kg. Jag som tycker att mina mjaus ser magra ut jämfört med alla andra katter som vaggar fram där ute..

Avmaskningen (vill inte se fler monster):



Fancy food:





Förövrigt så är jag lite wannabe foki, haha. Har köpt lite nagelprylar som jag försöker leka med. Rätt roligt. Gillar iof inte den överdrivna stilen med typ allt på.
Första försöket, gick inge vidare (borde delat den gula citronen på hälften, alldeles för stor och klumpig):



Inköpen:




blingpling.


2 kommentarer:

Mini sa...

Haha, vilka kinkiga katter du har ;P Du måste göra dom lite mer ghetto-thugkissar, typ jaga möss!

Toooft! :D

zum sa...

det är ju det jag har försökt i fyra år.. dom blir ju inte mindre kräsna.. så nu får jag testa det här och se om det händer något med deras vikt. Ska redigera in deras vikt iof så jag kan se om en månad om det gett något resultat.