söndag, oktober 24, 2010

I fredags föll den första snön!

Egentligen är jag fortfarande lite trött på snö efter förra vintern då den aldrig tog slut, men det är nu (precis i början) som man blir påmind om hur vackert det är. Innan man hunnit bli less och bara ser kyla, mörker och misär.

Pumaliten kikar ut:




Tindra gick motvilligt ut.. trampade försiktigt i människors fotspår för att inte få snö på tassarna:




En vacker värld, påväg ner till centrum:




Det var såklart också den årliga invigningen av mina älskade, men ack så missförstådda, fluffjoggers:


(kissnödig ägare)





Sleigh bells ring, are you listening,
In the lane, snow is glistening
A beautiful sight,
We're happy tonight,
Walking in a winter wonderland. (...)

In the meadow we can build a snowman,
And pretend that he's a circus clown
We'll have lots of fun with mister snowman,
Until the other kids knock him down.

When it snows, ain't it thrilling,
Though your nose gets a chilling
We'll frolic and play, the Eskimo way,
Walking in a winter wonderland.




7 kommentarer:

Mini sa...

haha, söööt tindris! :D
Försiktig xD

jag gillar din ludna skor =)

zum sa...

mm, supersöt. <33

haha, skönt att någon gör det! förutom jag då, jag älskarom.

man är så extremt varm och torr i dom hela tiden, oavsett hur kallt/slaskigt det är.

Mini sa...

Massa mys! Om dom hade vart snäppet snyggare hade jag kunnat använda dom till vardags xD

zum sa...

meh, fula?! säger ju att dom är missförstådda, folk förstår inte snyggheten.

nä, tillåme jag skäms lite för dom i sofistikerade miljöer..

cathy sa...

vill också våga gå omkring i sånna skor och aldrig vara blöt. första bilden var asfin!

zum sa...

burp: det finns ju en massa varma vinterskor som inte är stora fluff, kör! det är skitskönt att inte frysa. :D

Mini sa...

UUGGGGZZZZZ ;D